Identyfikacja wizualna

Lokal gastronomiczny i jego aranżacja
Lokal gastronomiczny powinien posiadać swój własny styl i styl ten musi być odrębny od stylu innych lokali. Chodzi o to, aby wyróżnić się na tle konkurencji i by to wyróżnienie było pozytywne. Identyfikacja wizualna Warszawa w kontekście lokalu gastronomicznego zakłada przygotowanie logotypu, karty dań, różnego rodzaju wizytówek, ulotek, skróconych folderów ofertowych, naklejek na samochody, ale często też wizualizacji wewnątrz lokalu.



Wszystkie te elementy muszą do siebie pasować. Muszą być utworzone ze smakiem, z gustem i wyczuciem, ale nie mogą być zbyt futurystyczne lub nietypowe, ażeby łatwo było je zrozumieć i powiązać z danym miejscem. Aranżacja lokalu gastronomicznego musi być także komfortowa. Chodzi przede wszystkim o wygodę. W takim miejscu klienci muszą się czuć po prostu przyjemnie. Muszą posiadać wystarczająco na prawdę dużo miejsca, intuicyjny dostęp do baru i do toalet czy miejsca odbioru potraw. Szlaki komunikacyjne w lokalu nie mogą się ze sobą krzyżować, aby nie tworzył się zamęt i kłopoty związane z poruszaniem się w środku. Zdecydowanie lepiej iść na jakość niż na ilość. Ładna aranżacja to taka aranżacja, która obejmuje wszystkie bardzo istotne aspekty i nie zaniedbuje tego, co istotne. Jeśli zapomnijmy o jakimś elemencie, który a przy tym jest znaczący, to musimy sobie zdawać sprawę z tego, że konsekwencje mogą być bardzo złe, nasz lokal może nie wypadać bardzo dobrze na tle konkurencji i tym samym nie zarabiać tyle, ile byśmy chcieli. Identyfikacja wizualna to dla restauracji bardzo ważna kwestia i trzeba o tym zastanowić się jeszcze zanim zdecydujemy się ostatecznie otworzyć lokal.

Sprawdź również informacje na stronie: aranżacja lokalu gastronomicznego.